пʼятниця, 4 грудня 2015 р.

Міс та містер математика

Міс та містер математика
Мета: формувати вміння учнів застосовувати набуті знання для розв’язування задач і вправ в нестандартних ситуаціях. Сприяти активізації розумової діяльності, виникненню внутрішніх мотивів навчання. Розвивати і поглиблювати знання та інтерес учнів до математики, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети. Виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їх думки.
Обладнання: висловлювання видатних людей про математику, музичний центр, кольорова крейда, фарби, портрети видатних математиків, малюнки, картки із завданнями, клей, геометричні фігури.
Учасники: учні 7 класу
На стінах актового залу вислови про математику.
«Математику вже тому вчити потрібно,                                                                                                              що вона розум до порядку приводить»
В.М.Ломоносов
«Математика - гімнастика розуму.»
О.В.Суворов
Епіграф:
Зацікавити мозок дитини ось що є одним з основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учненві смак ми сказали б навіть пристрасть до навчання,
М.В .Остроградський
Хід заходу
Ведучий 1.       Доброго дня, шановні глядачі!!!
Ведучий 2.       Раді вітати вас у цьому прекрасному залі!
Ведучий 1.    Щоб захід цікаво розпочати,
загадку дам вам відгадати:
Наук цариця недосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
Мислити правильно навчає,
Неперевершена її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, друзі, хто ж вона така?
Звичайно ……(математика)
(звучить тиха музика)
Ведучий 2.   Математика невичерпна і багатогранна, її особливості різнобічні і захоплюючі.
Ведучий 1. А давайте ми разом перенесемось на Олімп Математики, і радо привітаємо наших конкурсантів - богів.
Ведучий 2. Зустрічайте бурхливими оплесками учасницю під №1 - ангельська богиню Бігун Зоряну – покровительку Арифметики.
Ведучий 1.Учасниця під №2 – врівноважену Богиню Дрінь Анастасію - покровительку Планіметрії
Ведучий 2. Учасниця під № 3 – практичну і принципову Богиню Кришталь Олександру – покровительку  Стереометрії
Ведучий 1. Конкурсант під №4 – наполегливий Бог Лихач Назар – покровитель Тригонометрії
Ведучий 2. Конкурсант під №5 – відважний Бог Манзій Андрій - покровитель Геометрії
Ведучий 1. Конкурсант під №6 – спокійний та зосереджений Бог Тюляков Олександр – покровитель Алгебри
Привітаємо наших учасників бурхливими оплесками!!!
Ведучий 2. Всім добрий день друзі
А день у нас такий
Що ми сьогодні конкурс
Проводимо новий.
Ведучий 1. Для участі у конкурсі
Зібрались наші учні –
Розумники й розумниці
Знавці та ерудити.
Ведучий 2. Компанія чудова
Предметів та наук
Для них підготувала
Питань широкий круг.
Ведучий 1. Для того щоб розкрити
Питань цих таємниці,
Знання потрібні й розум
А також ерудиція.
Ведучий 2. Щоб змагання було чесним
Вибрали журі почесне
Погляньмо разом з вами, друзі
Хто буде в цім почеснім крузі.
Ведучий 1. Шановні друзі! Давайте познайомимось з членами журі:
Голова журі:
1. Сабан Стефанія Йосипівна
Члени журі:
2. Мазуркевич Ольга Михайлівна
3. Томків Лілія Іванівна
Привітаємо їх щирими оплесками!!!
Ведучий 2. Для розв'язування більшості задач недостатньо одних знань. Необхідна увага. З чого починається розв'язок задач? Звичайно з умови. Але умову можна читати по-різному. Прочитаєш неуважно - ось і загубилася головна ниточка.
Ведучий 1. Розпочинаємо наш 1 конкурс "Розминка". Учасники конкурсу відповідають по черзі на своє завдання. Журі уважно слухає та оцінюють кожного учасника по п’ятибальній системі. Отож, конкурсанти будьте дуже уважними.
І так, перше запитання до конкурсантки під номером 1 –
Зоряни
1. Кріт виліз з-під землі, а поряд лежать три пшеничні зернини, 5 житніх і дві кукурудзяні. Скільки всього зерен побачив кріт?    (Жодного, бо він сліпий).
Ведучий 2. Наступне  запитання для учасника №1 – Назара
2.Стягли до купи 5 і 7 покосів. Скільки їх стало? (один)
Ведучий 1. Учасниця №2 готова слухати? І так запитання для  Олександри
3. Назвіть найпростіший "приклад", який полегшує рахунок (пальці)
Ведучий 2. Запитання для Андрія - конкурсанта під №2:
4. Діда звуть Петро Іванович, а його внука - Василь Миколайович. Як звуть батька внука? (Микола Петрович)
Ведучий 1. І так учасниця №3 – Анастасія будьте уважні:
5.Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (20 • 20 = 400 — сорок десятків.)
Ведучий 2. Запитання для учасника №3 – Олександра
6. Лікар зробив три уколи з інтервалом у З0 хв. Скільки часу йому знадобилось.? (1 год.)
Ведучий 2  Дякуємо учасникам за відповіді.
Ведучий 1. Оцінюємо 1 конкурс «Розминка». Ми почули відповіді наших конкурсантів, кожна правильна відповідь = 5 балів, прошу:
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 Назар
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 2. Поки журі підраховує бали у нас «Літературна пауза»
Вірш "Нуль" С. Маршака
Ось круглий нуль або нічого.
Послухай казочку про нього.
Веселий нуль прошепотів
Сусідці - одиничці.
З тобою поруч я б хотів
постояти, сестрице!
Та одиниця каже: - Ні, Ти нуль, число нікчемне.
Не стій зі мною, бо мені
це зовсім неприємно! –
А нуль на це: - Я знаю сам,
що в світі значу мало...
Та якби поруч стати нам,
Десятка б з тебе стала!
Поглянь на себе і ти ж у нас
мала та худорлява,
ти станеш більша в десять раз,
коли я стану справа!
Отож, хоч нуль-ніхто й ніщо,
Та два нулі на місці
із одиниці зроблять сто,
а з двійки-цілих двісті
Ведучий 1. А зараз ми запропонуємо нашим учасникам пограти у
Гру «Математичний художник».
Ведучий 2. Завдання полягає в тому, щоб з геометричних фігур скласти дитячу картинку ведмедик і мишка, та приклеїти її на картон.
Ведучий 1. Журі оцінюватиме точність, охайність і швидкість ваших робіт. Максимальна кількість балів за цей конкурс 5.
(конкурсанти виконують завдання під веселу музику)
Ведучий 2. Дуже добре, гарні цифри у нас вийшли і попросимо передати картинки журі для оцінки 2 конкурсу "Математичний художник" за п’ятибальною системою.
Ведучий 1. . А зараз у нас музична пауза.
Послухайте «Математичні частушки » у виконанні учнів Чудика Андрія та Гошовської Тетяни
Ведучий 2. Журі готові? Прошу, оголошення результатів:
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назар
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 1. Переходимо до 3 конкурсу.
Конкурс називається « Включи розум».
На картках пропонується запитання і варіанти відповідей, вам потрібно дати відповідь на запитання, на це відводиться 5 хвилин.
1. Вказати порядок днів підряд:
1. Завтра; 2. Позавчора; 3. Сьогодні; 4. Післязавтра; 5. Вчора.
Відповідь: Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра;
2. Дідусь у ліфті, а онук по сходах піднімаються на 5-ий поверх за 20 секунд. За скільки секунд кожний піднімається на один поверх?
а) за 4 сек; б) за 1 сек; в) за 20 сек; г) за 5 сек.
Відповідь: за 5 секунд.
3."Трудова книжка" учня
а) зошит; б) щоденник; в) підручник; г) табель.
Відповідь: щоденник.
4. Яке число в Древньому Вавилоні вважалося ”священним"?
а) 3; 6) 7; в) 10; г) 12.
Відповідь: г) 12
5. Яке число називають "Чортовою дюжиною"?
а) 12; 6)7; в) 13; г) 16.
Відповідь: в) 13.
6 Яка середня швидкість пішохода?
а) 20 км/год; б) 10 км/год; в) 5 км/год г) 2 км/год,
Відповідь: в) 5км/год.
7. Яка маса простого учнівського зошита в 12 аркушів?
а) 500 г; б) 75 г; в) 100 г; г) 35 г, Відповідь: г) 35 г
8. Хто з великих математиків брав участь у кулачному бою на 58 олімпіаді, яка проходила в 548 році до нашої ери?
а) Архімед; б) Фалес Мілетський; в) Евклід; г) Піфагор.
Відповідь: г) Піфагор
9. Якщо один півень закричить з усієї сили, то одна людина прокинеться. Скільки повинно закричати півнів, щоб прокинулось 4 людини?
а) 4; б) 1; в)10; г)2.
Відповідь: б)1.
10. Розставити грошові одиниці в порядку зростання: 1 гривня, 1 євро, 1 доллар, 1 рубль. Відповідь: 1 рубль, 1 гривня, 1доллар, 1євро.
Ведучий 2. (Інна Мудряк)
Час закінчився, передаємо наші картки для оцінки журі.
Ведучий 1. Пока журі перевіряють картки, а учасники готуються до слідуючого конкурсу послухаємо вірш «До математики любов» у виконанні Чудика Андрія
Знайдіть до математики любов
Вона – усіх наук рушійна сила
Її зовуть основою з основ,
вона проста, логічна і красива,
Вона чудова, лаконічна, чарівна,
Задачу розв’язати – насолода.
Є тільки ти й задача. Ти й вона.
І за периметром залишились незгоди.
Люблю – її не можна не любити.
Люблю і відчуваю всій душею.
Люблю! За що? Це важко пояснити,
Бо навіть труднощі приваблюють до неї.
Наука точна, досконала і безмежна,
Людину ти відкрила у мені.
Думки впорядкувала. І належить
Із вдячністю вклонитися тобі.
Ти неповторна і багатогранна,
Не полінюсь сказати знов і знов:
Якщо в житті бажаєте досягнень,
То збережіть до математики любов!
Ведучий 2. Журі готові оголосити результати 3 конкурсу? Прошу:
Учасниця під №1 Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назарія
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 1.  Оголошуємо останній конкурс нашого свята і називається він - «Мій коник»
Ведучий 2. Учасники мають показати свій кращий талант та показати себе з найкращої сторони.
Ведучий 1. На сцену запрошується учасниця під №1 – Зоряна з власним віршем
Ведучий 2. До вашої уваги гумореска  у виконанні конкурсанта під №4 – Назар,
Конкурсанта під №5 – Андрія,
Конкурсанта під №6 – Олександр
Ведучий 1.  Зустрічаємо оплесками учасниць під №2 – Анастасія,
Конкурсантку під №3 – Олександру.
Ведучий 2. Не легке сьогодні завдання у журі я вам скажу, будь ласка, шановні, зберіться і давайте оцінимо останній конкурс
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – - Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назар
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 1. Прошу голову журі Сабан Стефанію Йосипівнуа підбити підсумки чотирьох конкурсів та оголосити результати нашого свята.
(оголошення результатів, нагородження учасників грамотами, переможців – короною та стрічками «Міс Математики», «Містер Математики»)

Нагороди
Дівчатка:
І місце – «Міс Математики» Зоряна
Міс Винахідливість Олександра
Міс Інтуїтивність Анастасія
Хлопчики:
І місце – «Містер Математики» Назарій
Містер Розсудливість Андрій
Містер Кмітливість Олександр

Немає коментарів:

Дописати коментар