Міс та містер математика
Мета: формувати вміння учнів застосовувати набуті знання для розв’язування задач
і вправ в нестандартних ситуаціях. Сприяти активізації розумової діяльності,
виникненню внутрішніх мотивів навчання. Розвивати і поглиблювати знання та
інтерес учнів до математики, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для
досягнення поставленої мети. Виховувати згуртованість, повагу до товаришів та
їх думки.
Обладнання: висловлювання видатних людей про математику, музичний центр, кольорова
крейда, фарби, портрети видатних математиків, малюнки, картки із завданнями,
клей, геометричні фігури.
Учасники: учні 7 класу
На стінах актового залу вислови про
математику.
«Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить»
В.М.Ломоносов
«Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить»
В.М.Ломоносов
«Математика - гімнастика розуму.»
О.В.Суворов
О.В.Суворов
Епіграф:
Зацікавити мозок дитини ось що є одним з основних положень нашої доктрини,
і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учненві смак ми сказали б навіть
пристрасть до навчання,
М.В .Остроградський
М.В .Остроградський
Хід заходу
Ведучий 1. Доброго дня, шановні глядачі!!!
Ведучий 2. Раді вітати вас у цьому прекрасному залі!
Ведучий 1. Щоб захід цікаво розпочати,
загадку дам вам відгадати:
Наук цариця недосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
Мислити правильно навчає,
Неперевершена її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, друзі, хто ж вона така?
Звичайно ……(математика)
загадку дам вам відгадати:
Наук цариця недосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна,
Блискуче розум розвиває,
Мислити правильно навчає,
Неперевершена її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, друзі, хто ж вона така?
Звичайно ……(математика)
(звучить тиха музика)
Ведучий 2. Математика невичерпна і багатогранна, її
особливості різнобічні і захоплюючі.
Ведучий 1. А давайте ми разом перенесемось на Олімп Математики, і радо привітаємо
наших конкурсантів - богів.
Ведучий 2. Зустрічайте бурхливими оплесками учасницю під №1 - ангельська богиню Бігун
Зоряну – покровительку Арифметики.
Ведучий 1.Учасниця під №2 – врівноважену Богиню Дрінь Анастасію - покровительку
Планіметрії
Ведучий 2. Учасниця під № 3 – практичну і принципову Богиню Кришталь
Олександру – покровительку Стереометрії
Ведучий 1. Конкурсант під №4 – наполегливий Бог Лихач Назар – покровитель Тригонометрії
Ведучий 2. Конкурсант під №5 – відважний Бог Манзій Андрій - покровитель Геометрії
Ведучий 1. Конкурсант під №6 – спокійний та зосереджений Бог Тюляков Олександр –
покровитель Алгебри
Привітаємо наших учасників бурхливими оплесками!!!
Привітаємо наших учасників бурхливими оплесками!!!
Ведучий 2. Всім добрий день друзі
А день у нас такий
Що ми сьогодні конкурс
Проводимо новий.
А день у нас такий
Що ми сьогодні конкурс
Проводимо новий.
Ведучий 1. Для участі у конкурсі
Зібрались наші учні –
Розумники й розумниці
Знавці та ерудити.
Зібрались наші учні –
Розумники й розумниці
Знавці та ерудити.
Ведучий 2. Компанія чудова
Предметів та наук
Для них підготувала
Питань широкий круг.
Предметів та наук
Для них підготувала
Питань широкий круг.
Ведучий 1. Для того щоб розкрити
Питань цих таємниці,
Знання потрібні й розум
А також ерудиція.
Питань цих таємниці,
Знання потрібні й розум
А також ерудиція.
Ведучий 2. Щоб змагання було чесним
Вибрали журі почесне
Погляньмо разом з вами, друзі
Хто буде в цім почеснім крузі.
Вибрали журі почесне
Погляньмо разом з вами, друзі
Хто буде в цім почеснім крузі.
Ведучий 1. Шановні друзі! Давайте познайомимось з членами журі:
Голова журі:
1. Сабан Стефанія Йосипівна
Голова журі:
1. Сабан Стефанія Йосипівна
Члени журі:
2. Мазуркевич Ольга Михайлівна
2. Мазуркевич Ольга Михайлівна
3. Томків Лілія Іванівна
Привітаємо їх щирими оплесками!!!
Ведучий 2. Для розв'язування більшості задач недостатньо одних знань. Необхідна увага.
З чого починається розв'язок задач? Звичайно з умови. Але умову можна читати
по-різному. Прочитаєш неуважно - ось і загубилася головна ниточка.
Ведучий 1. Розпочинаємо наш 1 конкурс "Розминка". Учасники конкурсу
відповідають по черзі на своє завдання. Журі уважно слухає та оцінюють кожного
учасника по п’ятибальній системі. Отож, конкурсанти будьте дуже уважними.
І так, перше запитання до конкурсантки під номером 1 – Зоряни
І так, перше запитання до конкурсантки під номером 1 – Зоряни
1. Кріт виліз з-під землі, а поряд лежать три пшеничні зернини, 5 житніх і
дві кукурудзяні. Скільки всього зерен побачив кріт? (Жодного, бо він сліпий).
Ведучий 2. Наступне запитання для учасника №1 –
Назара
2.Стягли до купи 5 і 7 покосів. Скільки їх стало? (один)
Ведучий 1. Учасниця №2 готова слухати? І так запитання для Олександри
3. Назвіть найпростіший "приклад", який полегшує рахунок (пальці)
Ведучий 2. Запитання для Андрія - конкурсанта під №2:
4. Діда звуть Петро Іванович, а його внука - Василь Миколайович. Як звуть
батька внука? (Микола Петрович)
Ведучий 1. І так учасниця №3 – Анастасія будьте уважні:
5.Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки? (20 •
20 = 400 — сорок десятків.)
Ведучий 2. Запитання для учасника №3 – Олександра
6. Лікар зробив три уколи з інтервалом у З0 хв. Скільки часу йому знадобилось.?
(1 год.)
Ведучий 2 Дякуємо учасникам за відповіді.
Ведучий 2 Дякуємо учасникам за відповіді.
Ведучий 1. Оцінюємо 1 конкурс «Розминка». Ми почули відповіді наших конкурсантів,
кожна правильна відповідь = 5 балів, прошу:
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 Назар
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 2. Поки журі підраховує бали у нас «Літературна пауза»
Вірш "Нуль" С.
Маршака
Ось круглий нуль або нічого.
Послухай казочку про нього.
Веселий нуль прошепотів
Сусідці - одиничці.
З тобою поруч я б хотів
постояти, сестрице!
Та одиниця каже: - Ні, Ти нуль, число нікчемне.
Не стій зі мною, бо мені
це зовсім неприємно! –
А нуль на це: - Я знаю сам,
що в світі значу мало...
Та якби поруч стати нам,
Десятка б з тебе стала!
Поглянь на себе і ти ж у нас
мала та худорлява,
ти станеш більша в десять раз,
коли я стану справа!
Отож, хоч нуль-ніхто й ніщо,
Та два нулі на місці
із одиниці зроблять сто,
а з двійки-цілих двісті
Ось круглий нуль або нічого.
Послухай казочку про нього.
Веселий нуль прошепотів
Сусідці - одиничці.
З тобою поруч я б хотів
постояти, сестрице!
Та одиниця каже: - Ні, Ти нуль, число нікчемне.
Не стій зі мною, бо мені
це зовсім неприємно! –
А нуль на це: - Я знаю сам,
що в світі значу мало...
Та якби поруч стати нам,
Десятка б з тебе стала!
Поглянь на себе і ти ж у нас
мала та худорлява,
ти станеш більша в десять раз,
коли я стану справа!
Отож, хоч нуль-ніхто й ніщо,
Та два нулі на місці
із одиниці зроблять сто,
а з двійки-цілих двісті
Ведучий 1. А зараз ми запропонуємо нашим учасникам пограти у
Гру «Математичний художник».
Гру «Математичний художник».
Ведучий 2. Завдання полягає в тому, щоб з геометричних фігур скласти дитячу картинку
ведмедик і мишка, та приклеїти її на картон.
Ведучий 1. Журі оцінюватиме точність, охайність і швидкість ваших робіт. Максимальна
кількість балів за цей конкурс 5.
(конкурсанти виконують завдання під веселу музику)
Ведучий 2. Дуже добре, гарні цифри у нас вийшли і попросимо передати картинки журі
для оцінки 2 конкурсу "Математичний художник" за п’ятибальною
системою.
Ведучий 1. . А зараз у нас музична пауза.
Послухайте «Математичні частушки » у виконанні учнів Чудика Андрія та Гошовської Тетяни
Послухайте «Математичні частушки » у виконанні учнів Чудика Андрія та Гошовської Тетяни
Ведучий 2. Журі готові? Прошу, оголошення результатів:
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назар
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назар
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 1. Переходимо до 3 конкурсу.
Конкурс називається « Включи розум».
На картках пропонується запитання і варіанти відповідей, вам потрібно дати відповідь на запитання, на це відводиться 5 хвилин.
Конкурс називається « Включи розум».
На картках пропонується запитання і варіанти відповідей, вам потрібно дати відповідь на запитання, на це відводиться 5 хвилин.
1. Вказати порядок днів підряд:
1. Завтра; 2. Позавчора; 3. Сьогодні; 4. Післязавтра; 5. Вчора.
Відповідь: Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра;
1. Завтра; 2. Позавчора; 3. Сьогодні; 4. Післязавтра; 5. Вчора.
Відповідь: Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра;
2. Дідусь у ліфті, а онук по сходах піднімаються на 5-ий поверх за 20
секунд. За скільки секунд кожний піднімається на один поверх?
а) за 4 сек; б) за 1 сек; в) за 20 сек; г) за 5 сек.
Відповідь: за 5 секунд.
3."Трудова книжка" учня
а) зошит; б) щоденник; в) підручник; г) табель.
Відповідь: щоденник.
а) за 4 сек; б) за 1 сек; в) за 20 сек; г) за 5 сек.
Відповідь: за 5 секунд.
3."Трудова книжка" учня
а) зошит; б) щоденник; в) підручник; г) табель.
Відповідь: щоденник.
4. Яке число в Древньому Вавилоні вважалося ”священним"?
а) 3; 6) 7; в) 10; г) 12.
Відповідь: г) 12
а) 3; 6) 7; в) 10; г) 12.
Відповідь: г) 12
5. Яке число називають "Чортовою дюжиною"?
а) 12; 6)7; в) 13; г) 16.
Відповідь: в) 13.
а) 12; 6)7; в) 13; г) 16.
Відповідь: в) 13.
6 Яка середня швидкість пішохода?
а) 20 км/год; б) 10 км/год; в) 5 км/год г) 2 км/год,
Відповідь: в) 5км/год.
а) 20 км/год; б) 10 км/год; в) 5 км/год г) 2 км/год,
Відповідь: в) 5км/год.
7. Яка маса простого учнівського зошита в 12 аркушів?
а) 500 г; б) 75 г; в) 100 г; г) 35 г, Відповідь: г) 35 г
а) 500 г; б) 75 г; в) 100 г; г) 35 г, Відповідь: г) 35 г
8. Хто з великих математиків брав участь у кулачному бою на 58 олімпіаді,
яка проходила в 548 році до нашої ери?
а) Архімед; б) Фалес Мілетський; в) Евклід; г) Піфагор.
Відповідь: г) Піфагор
а) Архімед; б) Фалес Мілетський; в) Евклід; г) Піфагор.
Відповідь: г) Піфагор
9. Якщо один півень закричить з усієї сили, то одна людина прокинеться.
Скільки повинно закричати півнів, щоб прокинулось 4 людини?
а) 4; б) 1; в)10; г)2.
Відповідь: б)1.
а) 4; б) 1; в)10; г)2.
Відповідь: б)1.
10. Розставити грошові одиниці в порядку зростання: 1 гривня, 1 євро, 1
доллар, 1 рубль. Відповідь: 1 рубль, 1 гривня, 1доллар, 1євро.
Ведучий 2. (Інна Мудряк)
Час закінчився, передаємо наші картки для оцінки журі.
Час закінчився, передаємо наші картки для оцінки журі.
Ведучий 1. Пока журі перевіряють картки, а учасники готуються до слідуючого конкурсу
послухаємо вірш «До математики любов» у виконанні Чудика Андрія
Знайдіть до математики любов
Вона – усіх наук рушійна сила
Її зовуть основою з основ,
вона проста, логічна і красива,
Вона чудова, лаконічна, чарівна,
Задачу розв’язати – насолода.
Є тільки ти й задача. Ти й вона.
І за периметром залишились незгоди.
Люблю – її не можна не любити.
Люблю і відчуваю всій душею.
Люблю! За що? Це важко пояснити,
Бо навіть труднощі приваблюють до неї.
Наука точна, досконала і безмежна,
Людину ти відкрила у мені.
Думки впорядкувала. І належить
Із вдячністю вклонитися тобі.
Ти неповторна і багатогранна,
Не полінюсь сказати знов і знов:
Якщо в житті бажаєте досягнень,
То збережіть до математики любов!
Вона – усіх наук рушійна сила
Її зовуть основою з основ,
вона проста, логічна і красива,
Вона чудова, лаконічна, чарівна,
Задачу розв’язати – насолода.
Є тільки ти й задача. Ти й вона.
І за периметром залишились незгоди.
Люблю – її не можна не любити.
Люблю і відчуваю всій душею.
Люблю! За що? Це важко пояснити,
Бо навіть труднощі приваблюють до неї.
Наука точна, досконала і безмежна,
Людину ти відкрила у мені.
Думки впорядкувала. І належить
Із вдячністю вклонитися тобі.
Ти неповторна і багатогранна,
Не полінюсь сказати знов і знов:
Якщо в житті бажаєте досягнень,
То збережіть до математики любов!
Ведучий 2. Журі готові оголосити результати 3 конкурсу? Прошу:
Учасниця під №1 Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назарія
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Учасниця під №1 Зоряна
Учасниця під №2 – Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назарія
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 1. Оголошуємо останній конкурс нашого
свята і називається він - «Мій коник»
Ведучий 2. Учасники мають показати свій кращий талант та показати себе з найкращої
сторони.
Ведучий 1. На сцену запрошується учасниця під №1 – Зоряна з власним віршем
Ведучий 2. До вашої уваги гумореска у виконанні конкурсанта під №4 – Назар,
Конкурсанта під №5 – Андрія,
Конкурсанта під №6 – Олександр
Ведучий 1. Зустрічаємо оплесками учасниць під
№2 – Анастасія,
Конкурсантку під №3 – Олександру.
Ведучий 2. Не легке сьогодні завдання у журі я вам скажу, будь ласка, шановні,
зберіться і давайте оцінимо останній конкурс
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – - Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Учасниця під №1 - Зоряна
Учасниця під №2 – - Анастасія
Учасниця під № 3 - Олександра
Конкурсант під №4 – Назар
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Конкурсант під №5 – Андрій
Конкурсант під №6 – Олександр
Ведучий 1. Прошу голову журі Сабан Стефанію Йосипівнуа підбити підсумки чотирьох
конкурсів та оголосити результати нашого свята.
(оголошення результатів, нагородження учасників грамотами, переможців –
короною та стрічками «Міс Математики», «Містер Математики»)
Нагороди
Дівчатка:
І місце – «Міс Математики» Зоряна
Міс Винахідливість Олександра
Міс Інтуїтивність Анастасія
Хлопчики:
І місце – «Містер Математики» Назарій
Містер Розсудливість Андрій
Містер Кмітливість Олександр
Дівчатка:
І місце – «Міс Математики» Зоряна
Міс Винахідливість Олександра
Міс Інтуїтивність Анастасія
Хлопчики:
І місце – «Містер Математики» Назарій
Містер Розсудливість Андрій
Містер Кмітливість Олександр
Немає коментарів:
Дописати коментар