Урок-гра «Сходження на вершину знань»
Тема. Текстовий
редактор
Мета: використавши
прийом «Зараження», організувавши роботу на азарті та створивши позитивний мікроклімат у класі, перевірити й оцінити
теоретичні знання учнів за темою
«Текстовий редактор»; виховувати прагнення до оволодіння знаннями й навичками роботи в текстовому редакторі;
заохочувати дітей до роботи в групах (командах); застосувавши механізм «Цінування», виявляючи ставлення до успіхів учнів,
радіючи з їх позитивних результатів у навчанні, показати дітям, що навчання, якщо й складний процес, зате цікавий і захоплюючий.
Тип
уроку: контроль знань.
Організація
уроку: на дошці зроблено такі записи:
Тема. Тематичне оцінювання за темою «Текстовий
редактор»
Урок-гра «Сходинки на вершину знань»
ХІД
УРОКУ
І. Організаційний етап
Привітання,
фіксація відсутніх, перевірка підготовки учнів до уроку.
II. Вступне слово
вчителя
Діти, ми з вами протягом 13 уроків вивчали текстовий редактор Місгоsoft Office. Ви виконали такі практичні роботи:
1. Набір тексту.
2. Редагування і форматування тексту.
3. Робота з тренажером редагування тексту.
4. Побудова простих і складних
таблиць у текстовому редакторі.
5. Побудова простих і складних кросвордів у
текстовому редакторі.
6. Робота в графічному й текстовому редакторі:
вставляння малюнка, виконаного в графічному редакторі,
у текст.
7.
Робота з об'єктом
Упродовж
вивчення теми ви засвоїли теоретичний матеріал.
Ваші вміння
було оцінено на практичних заняттях. Сьогодні надійшов час перевірити й
оцінити ваші теоретичні знання.
III. Пояснення умов
гри
Пропоную це
зробити у вигляді гри, яка буде називатися «Сходження на вершину знань».
Зараз я поясню правила гри.
На дошці ви
бачите дві «вершини знань». Сходинки до цих вершин я «будувала» на кожному
уроці, ділившись із вами своїми знаннями й уміннями.
Ваше
сьогоднішнє завдання — пройти готовими сходинками до вершини.
Для цього клас об'єднається у дві команди (за списком).
Першу команду
назвемо «Курсори», а другу — «Об'єкти». Один член команди виходить до
дошки й записує прізвища своїх напарників. (З обох боків дошки.)
Почергово
учні з різних команд будуть кидати шестигранний кубик із цифрами, витягувати
запитання (перевернуті донизу текстом) та давати на них відповіді. У
разі правильної відповіді команда піднімається до вершини на стільки
сходинок, яке число випало на кубику. Якщо відповідь неправильна або відсутня —
команда опускається в прірву на стільки сходинок, яке число випало на кубику.
Аркуш із
питанням, на яке дали правильну відповідь, відкладається, а з
питанням, на яке не відповіли, знову повертається у гру. Хтось інший зможе
на нього відповісти.
Відповідь або зараховується, або ні.
Я буду на
дошці проти прізвища кожного учня відзначати правильні й неправильні
відповіді. У кінці гри за набраними вами балами буде зроблено оцінювання з тем
й.
Запитання
підібрано складні й прості. Але це ж гра. Тому, як і в кожній
грі, має місце щаслива випадковість, удача, везіння тошо. Тож, у добру
путь!
IV. Гра
(Проводиться чітко за вказаними правилами.)
Питання, що містяться на аркушах
1. Що таке курсор? Його призначення в текстовому редакторі.
2. Що таке об'єкт у текстовому редакторі?
3. Назвіть структуру вікна текстового редактора.
4. Які кнопки містяться на стандартній панелі?
5. Які кнопки містяться на панелі форматування?
6. Які кнопки містяться на панелі малювання?
7. Яку інформацію несе рядок стану?
8. Що містить панель задач?
9. Назвіть послідовність дій під час створення
простої таблиці.
10. Назвіть послідовність дій під час
створення складної таблиці.
11.
Назвіть послідовність дій під час побудови кросворду.
12.
Назвіть послідовність дій підчас вставлення малюнка
в текст.
13. Назвіть
послідовність дій під час використання об'єкта
WordArt.
14. Де знаходиться кнопка «міжрядковий
інтервал»?
15. Де знаходиться кнопка «об'єкт WordArt».
16.
Назвіть основні ознаки некваліфікованого набору
тексту.
17. Для чого потрібна
горизонтальна й вертикальна лінійки?
18. Для чого потрібна
горизонтальна й вертикальна смуги
прокручування?
19. Що таке вікно?
20. Що таке діалогове вікно?
21. Назвіть «гарячі» клавіші.
22.
Яку комбінацію клавіш потрібно натиснути, щоб виділити
весь текст?
23. Як змінити розмір комірки?
24. Як ввести текст у комірку?
25. Як утворюються комірки?
26. З чого складається таблиця?
27. Як обвести жирною лінією контури кросворда?
28. Як позбутися
непотрібних комірок під час побудови кросворда?
29. Де міститься текстовий редактор?
30. Що таке Microsoft Office Word?
31. Для чого потрібен Word?
32. Що можна робити в текстовому
редакторі?
33. Назвіть відомі вам текстові
редактори.
34. Що таке миша? її роль у роботі в текстовому редакторі.
35. Що таке клавіатура? її роль у роботі в текстовому редакторі.
36. Що таке монітор? Його роль у роботі в текстовому
редакторі.
37. Що таке принтер? Його роль у роботі в текстовому
редакторі.
38. Що таке сканер? Його роль у роботі в текстовому редакторі.
39. Що потрібно зробити, щоб текст набрати з абзацом
1 см?
40. Як виставити міжрядковий інтервал 1,5 пункти?
41. Як виставити розмір шрифту 14,8?
42. Як об'єднати комірки в таблиці?
43. Як додати ще один рядок у таблицю?
44. Як додати ще один стовпчик у таблицю?
45. Як побачити на екрані всю сторінку?
46. Як відкрити новий текстовий документ?
47. Як зберегти документ?
48. Які дії треба виконати для зміни мови
клавіатури?
49. Як увімкнути комп'ютер?
50. Як вимкнути комп'ютер?
51. Як надрукувати велику літеру?
52. Як змінити колір букв?
53. Які дії
потрібно виконати, щоб виділити іншим кольором
комірки в кросворді, що містять ключове
слово?
54. Як змінити розмір шрифту?
55. Як перейти до наступної чистої
сторінки?
56. Як надрукований текст розмістити
удвох колонках?
V. Закінчення гри. Оголошення результатів оцінювання
кожного учня
VI. Підбиття підсумків
уроку
(Діалог з учнями.
Чи сподобався їм такий спосіб оцінювання знань? Вислухати
думки учнів.)
Обидві команди рухалися до вершини знань і досягли певних
результатів. Переможцями стали всі, хто рухався
сходинками. Я дуже радbq, що пройдений матеріал за темою «Текстовий редактор» залишився у вашій
пам'яті і ви зможете, за потреби, ним користуватися впродовж життя. У старших
класах ми ще будемо повертатися до цієї теми й виконувати складніші завдання у Wordi.
Немає коментарів:
Дописати коментар