Інтелект-шоу "Найрозумніший"
Всі ми знаємо вислів „Мудрим ніхто не
вродився” або інший „Навчити можна того,хто хоче навчитись”.
Ось чому ми кожного дня зустрічаємось у
стінах нашої рідної школи.Ви повинні не тільки осягнути основи знань, але й навчитись
знаходити знання, яких не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними можна
скористатись.
Так ось сьогодні
Давайте зробимо цей крок
До знань,науки та культури,
Основне вам розумом дерзати,
На всі запитання відповіді давати.
Сміливість і дотепність хай бринить щораз!
Бути переможцем хоче кожен з вас.
Сьогодні „Найрозумніший „
Така в нас інтелектуальна гра
А грають в ній учні 6 класу
Вітаємо їх. Ура!
(це ...імена учасників )
Всі учасники мають бажання перемогти і
мають чудову математичну форму, знання на вітер не кидають, а правильно їх
застосовують.
Кожен учасник вивчає математику по-своєму:
одні” з-під палки”, „жартома” чи „всерйоз” чи може із задоволення, інші з
корисних цілей, оскільки мріють стати
бізнесменами.
І ТУР
Учасники одночасно
шукають відповіді на кожне з 12 запитань, що мають три відповіді. Про свій
вибір учасники сигналізують карткою з буквою, що відповідає правильній
відповіді.
Чотири переможці виходять до другого
туру.
Запитання 1 туру:
1.
У
перекладі з грецької мови ця наука
означає „знання”,”наука”.Яка її назва?
А. Історія. Б.
Математика. В. Біологія
2. Сторони трикутника 5 см,6 см, 9 см. Чому дорівнює його периметр?
А. 17 см Б. 22
см В. 20 см
3. Скільки буде 3% від 200 ?
А. 3 Б. 9 В.6
4.Хто з названих осіб не є математиком?
А. Евклід Б.
Лермонтов В. Ейлер
5. Чого немає в кола?
А. Площі Б.
Радіуса В. Довжини
6. Яке з чисел не є простим?
А. 17 Б.
2 В. 1
7.На яке з чисел ділиться число 524 ?
А. На 3 Б. На 4 В. На 6
8.Відрізок АВ перетинають 5 прямих.На скільки частин вони поділять цей
відрізок ?
А. На 6 Б. На
5 В. На 7
9. Половина числа дорівнює 15. Чому дорівнює його третина?
А. 30 Б. 10 В. 5
10. Знайти кут між хвилинною та годинною стрілками о 8 год ранку.
А. 90 Б. 150 В. 120
11.Яке число без остачі ділиться на всі числа?
А. 0 Б.
1 В. 99
12.Чотири учасники грають у шахи кожний з кожним один раз.Скільки
всього буде зіграно партій?
А. 4 Б.12 В.
6
13.Скільки разів за півдоби „зустрічаються”годинна та хвилинна стрілки?
А. 6 Б.12 В.11
14.Скількома нулями закінчується добуток чисел від 1 до 20 ?
А. 4 Б. 2 В. 6
15.Трикутник у якого всі кути рівні
А. Рівносторонній Б.Прямокутний
В. Тупокутний
І І ТУР
Беруть участь чотири
переможці І туру. Кожен протягом 1 хв
відповідає на запитання однієї з 8 тем .Визначаються два фіналісти.Першим
відповідає на запитання той учень, який швидше із букв слова рефрижератор
складе назву одноцифрового натурального
числа (три).
НАТУРАЛЬНІ
ЧИСЛА
1.Призначення
натуральних чисел
(лічба предметів)
2.Скільки розрядів має клас тисяч?
(три)
3.Як називають запис 1,2,3,4,5,6,...
(ряд натуральних чисел)
4.Як у римській нумерації позначають число 100?
(
С )
5.Найбільше трицифрове натуральне число.
( 999 )
6.Число 215 округлити до
десятків .
(220 )
7.Між якими натуральними числами стоїть число 3,2
( 3
і 4 )
8.Найбільше натуральне число.
(немає)
9.Найменше натуральне число.
(1)
10.Округлити число 999 999 до найвищого розряду.
(1 000 000)
11.Який клас йде за класом одиниць?
(Клас
тисяч)
12.Найменше трицифрове натуральне число, у записі якого три різні
цифри.
(102)
ПОДІЛЬНІСТЬ
ЧИСЕЛ
1.НСК(9;27).
(27)
2.Як знайти НСК взаємо- простих чисел ?
(перемножити
їх)
3.Чи ділиться 1002 на 3 ?
(так)
4.НСД(18;15).
(3)
5.Найменше просте число.
(2)
6.Чи ділиться 875 на 25?
(так)
7.Чи ділиться 1308 на 4 ?
(так)
8.Чи є 4 і 26 взаємо- простими ?
(ні)
9.Назвати двоцифрові числа ,кратні 31.
(31,62,93.)
10.Обчислити 2³ -1².
(7)
11.Чи правильно ,що будь-які два прості числа є взаємо- простими?
(так)
ГЕОМЕТРИЧНІ
ФІГУРИ. ПЛОЩА . ОБ´ЄМ
1.Площа круга з радіусом
1 см.
(=3,14см)
2.Довжина кола з радіусом 5 см
дорівнює?
(
31,4см)
3.Як називається кут ,градусна міра якого 60° ?
(гострий)
4.Периметр квадрата зі стороною
4см рівний...
(16см)
5.Як називається кут,градусна міра якого 180º?
(розгорнутий)
6.Об´єм прямокутника паралелепіпеда зі сторонами 3,4,5см рівний...
(60см³)
7.Периметр рівностороннього трикутника з стороною 4 см рівний
(
12 см )
8.Що довше: пряма чи відрізок?
(пряма)
9. У скільки разів
збільшиться площа прямокутника з сторонами
3 см і 4 см, якщо довжину збільшити у 2 раза ?
(
у 2 раза )
10.Який зв´язок між радіусом та діаметром ?
(d=
2r )
11. Що таке квадрат ?
(прямокутник-
у якого всі кути рівні )
12. Що таке рівнобедрений трикутник ?
( ∆, у якого дві
сторони рівні )
13 .Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою кола
називається ( радіусом )
14. Що таке периметр ?
(
сума всіх сторін )
РІВНЯННЯ.
НЕРІВНОСТІ
1.Назвати розв´язки
нерівностей х < 12,кратні 5.
(5,10
)
2.Рівняння –це...
(рівність,що
містить невідоме число)
3.Якщо до задуманого
числа додати 7, то одержимо 11.Яке число
задумано?
( 4 )
4.Що називається
коренем рівняння ?
5. Навести приклади
правильної числової нерівності
( 2 > 1 )
6.Як називається
запис: à + 5 ?
(
буквенний вираз )
7. Скільки розв´язків
має рівняння х(х-1)(х-2)(х-3)?
(
4 )
8.Як називаються
записи :s=v·t ; a²+b²=с² ?
(формули
)
9.Розв´язати
нерівність х · 0 =14.
(
розв´язків немає )
10. Чи є числа 2 і 4
розв´язками рівняння 2(х-2)(х-3)(х-4)=0
?
(
так )
11.Чи правильно ,що з
двох натуральних чисел, які мають різну кількість цифр, більшим буде те число,
у якого цифр більше ?
(
так )
12.Щоб перевірити ,чи
правильно знайшли розв´язки рівняння, роблять...
(перевірку
)
ІСТОРІЯ
МАТЕМАТИКИ
1.Яку фігуру,
пов´язану з одним із семи чудес світу, вивчають у математиці ?
(
піраміду )
2.Які числа пізніше
ввійшли в користування :десяткові дроби чи натуральні числа?
(
десяткові дроби )
3.Хто першим знайшов
досить точне значення числа π ?
(
Архімед )
4. Для чого
математики користуються „решетом” Ератосфена ?
(
для „висіювання” простих чисел )
5.Що означає слово
пропорція ?
(
спів розмірність )
6.У якій країні
вперше запроваджена десяткова система числення?
(
в Індії )
7.У перекладі це
„мистецтво чисел”.Як називають цю науку?
(
Арифметика )
8.У якій країні жив
Евклід?
(у
Стародавній Греції)
9.Евклід довів , що
простих чисел є...
(нескінчена
кількість )
10. Які числа
називаються „арабськими”?
(
1,2,3,4,5,6,...)
11. Як називають
непозиційну систему числення у давньому Римі ?
(
Римська нумерація )
ЦІКАВА
МАТЕМАТИКА
1.
Що
більше: дві трійки чи три двійки ?
(однакові )
2.Назвати два числа, в запису яких однакова
кількість букв і цифр.
(
сто, мільйон )
3.Як розміщені 11 точок, якщо вони визначають 10 прямих ?
(
по колу )
4. Чому дорівнює добуток всіх цифр ?
(
нулю )
5.Скільки буде, якщо два десятки помножити на два десятки ?
(
40 десятків або 400)
6.Назвіть натуральне число,яке дорівнює кількості букв у його назві.
(
три )
7. Скільки тисяч в одному мільйоні?
(тисячу
)
8.Яке найбільше число можна записати за допомогою трьох одиниць?
(
111 )
9. Коли ми дивимось на число три , а говоримо 15?
(
о15 год дня, коли дивимось на годинник)
10.Дві дочки,дві матері і бабуся з онучкою.Скільки всіх ?
(
троє: дочка, мати та бабуся )
11 Троє грали в шахи.Зіграли всього три партіїї. Скільки партій зіграв
кожен ?
(
дві партії )
12. Які три числа, коли їх додати або перемножити, дають один і той
самий результат ?
(
1, 2, 3 )
МАТЕМАТИКА. МИСТЕЦТВО. СПОРТ.
ІНШІ НАУКИ
1.У математиці, фізиці, природознавстві використовують числове значення
радіуса Землі. Яке це значення?
(
приблизно 6370 км )
2.
Якими
дробами в музиці позначають розмір тактів ?
( ½ , 2/4 , 3/4 )
3.Скілбки періодів у хокейній грі ?
( три )
4.Скільки пішаків бере участь у шаховій грі ?
(
8 )
5. Найулюбленіше
з чисел давніх греків ?
(
7 )
6. Х то не є математиком : Евклід , Франко ,
Архімед?
( Франко )
7. Тривалість футбольного матчу .
(
90 хв )
8. Хто є математиком : Паганіні , Лисенко ,
Піфагор ?
(
Піфагор )
9. Скільки поверхів має Вавилонська башта ?
(
7 )
10. Сота частина метра .
(
сантиметр )
11. Скільки кольорів входить до веселки ?
(
7 )
12. Як називаються числа що діляться на 2 ?
(
парні )
УСНА
ЛІЧБА
1.
Чому
дорівнює 1³ ?
( 1 )
2.
У скільки
разів двоцифрових чисел більше ніж
одноцифрових ?
( у 9 разів )
3.
Із цифр 0
, 1 , 2 записати число , що ділиться на
три .
( 120 , 102 , 210 , 201 )
4.
Назвати
два числа, сума та різниця яких рівні між собою .
(будь- яке число і нуль )
5. Середнє
арифметичне чисел 20, 40 ,60 є...
(
40 )
6. Назвати дільники числа 21.
(1, 3, 7 , 21 )
7.
Скільки буде, якщо 320 поділити на 0,2 ?
(
1600 )
8.
Записати звичайним дробом 0,25.
( ¼ )
9.
Н С
Д ( 17, 19 )
( 1 )
10.
Чому дорівнює об´єм куба з ребром 5 см ?
( 125 см³ )
11.
Чому дорівнює
неповна частка від ділення 48 на 5 ?
( 9 )
12.
Периметр квадрата зі стороною 3 см.
( 12 см )
13.
Обчислити 5² ?
( 25 )
І І
І ТУР
Беруть участь два
переможці другого туру. Зашифровано 18 питань з трьох тем. Відповідь на
запитання зі своєї теми оцінюється 2
балами, з теми суперника- 3 балами, із загальної теми – 1 балом.
Першим відповідає той
учасник, який швидше із букв слова геометрія
складе назву ансамблю музичних виконавців ( тріо )
ТЕМА 1. ЦІКАВІ МАТЕМАТИЧНІ ЗАДАЧІ
1.
Півень
стоїть на одній нозі і важить 5 кг . Скільки він буде важити , коли стане на
дві ноги ?
( 5 кг )
2.
Їжак
Марко хвалився друзям : „ Якби я наколов на себе вдвічі більше яблук, ніж я це зробив насправді, то я б мав на 24 яблука
більше, ніж маю тепер „.Скільки насправді наколов на себе яблук Марко ?
( 24 )
3.Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному з 4
кутків сидить один кіт і проти кожного кота- ще три коти ?
(
4 )
4. У сім´ї 4 сини. Кожен з них має 1 сестру. Скільки дітей у цій сім´ї
?
( 5 )
5 . Лісоруби кожної хвилини відпилюють від колоди 1 м .За скільки хвилин вони розріжуть колоду довжиною 6 м ?
( за 5 хв )
5.
На озері
росло латаття. Кожного дня його кількість подвоювалась і на 20 день заросло все
озеро. На який день заросла четверта частина озера?
(на 18
день )
Тема 2. МАТЕМАТИЧНІ
ФОКУСИ
1.
Коли ми
дивимось на цифру 2 , а кажемо 10 ?
(
коли хвилинна стрілка годинника вказує на цифру 2)
2.
Яке двоцифрове
число при „перевертані” не змінюється ?
( 69 )
3.
Як за
допомогою трьох сірників, не ламаючи їх, записати число 4 ?
( IV )
4.
Дванадцять
розділили навпіл і отримали сім. Як таке може статися?
( Якщо число 12 записати римськими цифрами: XII )
5.
Як збільшити
число 66 в півтора рази, не використовуючи ніяких записів ?
( „Перевернути” його і отримати 99.)
6.
Яке
найбільше число можна записати за допомогою чотирьох одиниць ?
( 1111)
Тема 3. ПРАКТИЧНА МАТЕМАТИКА
1.
Як від
стрічки довжиною 4 м відрізати 3 м стрічки , не використовуючи метра ?
( Скласти стрічку вчетверо і відрізати четверту
частину.)
2.
Скільки
граней має не заструганий шестигранний олівець ?
( 8.)
3.
У скільки
разів сходи на 7-й поверх довші від сходів на 2-й поверх того самого будинку
( у 6 раз )
4.
Від
початку доби минула 31 година . Котра тепер година?
( сьома )
5.
Чи може
бути у місяці п’ять субот?
( може )
6.
Скільки
може монет , якщо 20 гривнів розміняти на монети по 50 коп.
(
40 монет )
Немає коментарів:
Дописати коментар