Додаток 1
Анкета вивчення мотивів
навчальної діяльності учнів
Інструкція
Прочитайте пари запитань. Виберіть з кожної
пари те запитання, яке найбільш точно відображає Ваше бажання вчитися.
Номер запитання й літеру варіанту відповіді
запишіть на аркуші для відповідей. Майте на увазі, що запитання весь час повторюються, однак кожного разу в новому поєднанні. Тут немає хороших або поганих запитань. Вибираючи одне й відкидаючи інше запитання, Ви виявляєте власну індивідуальність.
1. А) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання уникнути покарання за невиконані завдання?
АБО
Б) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання
мати знання, щоб приносити користь людям?
2. В) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мислити, пізнавати нове, невідоме, розв'язувати складні завдання?
АБО
Г) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути серед найкращих учнів?
3. Д) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання мати в
майбутньому хорошу професію, хороші матеріальні умови?
АБО
Е) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути грамотною, ерудованою людиною?
4. Ж) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання будь-яку
роботу виконувати якнайкраще?
АБО
3)
Чи Вас більше спонукає до навчання бажання,
щоб інші не думали про Вас погано, не бути гіршим за інших?
5. Б) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мати знання, щоб приносити користь людям?
АБО
В) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мислити, пізнавати нове,
невідоме, розв'язувати складні завдання?
АБО
Д) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання
мати в майбутньому хорошу професію, хороші матеріальні умови?
7. Е) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання
бути грамотною, ерудованою людиною?
АБО
Ж) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання будь-яку роботу виконувати
якнайкраще?
8. А) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання уникнути покарання за
невиконані завдання?
АБО
В) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мислити, пізнавати нове,
невідоме, розв'язувати складні завдання?
9. Б) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання
мати знання, щоб приносити користь людям?
АБО
Г) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання
бути серед найкращих учнів?
10. В) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мислити, пізнавати нове, невідоме, розв'язувати складні завдання?
АБО
Д) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання
мати в майбутньому хорошу професію, хороші
матеріальні умови?
АБО
Е) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути грамотною, ерудованою людиною?
12. Д) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мати в майбутньому хорошу професію, хороші матеріальні умови?
АБО
Ж) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання будь-яку роботу виконувати якнайкраще?
13. Е) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути грамотною, ерудованою людиною?
АБО
3) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання,
щоб інші не думали про Вас погано, не бути
гіршим за інших?
14. А) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання уникнути покарання за невиконані завдання?
АБО
Г) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути серед найкращих учнів?
15. Б) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мати знання, щоб приносити користь людям?
АБО
Д) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання
мати в майбутньому хорошу професію, хороші матеріальні умови?
16. В) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мислити, пізнавати нове, невідоме, розв'язувати складні завдання?
АБО
Е) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути грамотною, ерудованою людиною?
АБО
Ж) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання будь-яку роботу виконувати якнайкраще?
18. Д) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мати в майбутньому хорошу професію, хороші матеріальні умови?
АБО
3) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання, щоб інші не думали про Вас погано, не
бути гіршим за інших?
19. А) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання уникнути покарання за невиконані завдання?
АБО
Д) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання мати в
майбутньому хорошу професію, хороші матеріальні умови?
20. Б) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мати знання, щоб
приносити користь людям?
АБО
Е) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути грамотною, ерудованою людиною?
21. В) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мислити,
пізнавати нове, невідоме, розв'язувати
складні завдання?
АБО
Ж) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання будь-яку роботу виконувати якнайкраще?
АБО
3) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання,
щоб інші не думали про Вас погано, не бути гіршим за інших?
23. А) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання уникнути покарання за невиконані завдання?
АБО
Е) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання бути грамотною, ерудованою людиною?
24. Б) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мати знання, щоб
приносити користь людям?
АБО
Ж) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання будь-яку роботу виконувати якнайкраще?
25. В) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мислити,
пізнавати нове, невідоме, розв'язувати
складні завдання?
АБО
3) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання,
щоб інші не думали про Вас погано, не бути гіршим за інших?
26. А) Чи Вас більше спонукає до
навчання бажання уникнути покарання за невиконані завдання?
АБО
3) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання, щоб
інші не думали про Вас погано, не бути гіршим за інших?
27. А) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання уникнути
покарання за невиконані завдання?
АБО
Ж) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання будь-яку роботу виконувати якнайкраще?
28. Б) Чи Вас більше спонукає до навчання бажання мати знання, щоб
приносити користь людям?
АБО
3) Чи Вас
більше спонукає до навчання бажання, щоб
інші не думали про Вас погано, не бути гіршим за інших?
Анкета розроблена психологом
Б.Пашневим
Додаток 2
Опитувальник вивчення
пізнавальної активності учнів
Форма А
Школа
Клас
Прізвище.
Інструкція
Прочитайте наведені нижче твердження. На аркуші для відповідей запишіть номер запитання і літеру варіанта відповіді, який найбільше Вам до вподоби. Будьте уважні, не пропустіть жодного запитання.
1. Чи
подобається тобі виконувати
а) легкі
навчальні завдання;
б) складні?
2. Чи подобається тобі, коли вчитель підказує хід виконання складного завдання?
а) Так;
б) ні.
3. Як на твою думку, чи перерви у школі мають бути довшими?
а) Так;
б) ні.
4. Чи ти колись
запізнювався на уроки?
а) Так;
б) ні.
5. Чи хотілося б тобі, щоб після пояснення нового матеріалу вчитель одразу викликав тебе до дошки для виконання вправи?
а) Так;
б) ні.
6. Як тобі більше подобається виконувати навчальне завдання?
а) Одним
способом;
б) шукати різні
способи розв'язання. 7. Чи тобі
зазвичай хочеться вчитися в школі після хвороби?
а) Так;
б) ні.
8. Чи подобаються тобі складні контрольні роботи?
а) Так;
б) ні.
9. Чи завжди ти поводишся так, що у вчителів не буде приводу зробити тобі зауваження?
а) Так;
б) ні.
10. Чи сперечаєшся ти з товаришами під час обговорення в класі нового матеріалу?
а) Так;
б) ні.
11. Чим ти хотів
би займатися:
а) Кількома
невеликими завданнями?
б) одним великим складним завданням на весь урок?
12. Чи, на твою думку, складно буває повторити запитання вчителя до класу?
а) Так;
б) ні.
13. Як ти гадаєш, якби взагалі не ставили оцінок,
діти у вашому класі вчилися б гірше, ніж тепер?
а) Так;
б) ні.
14. Чи було колись так, що ти прийшов до школи, не виконавши всіх уроків?
а) Так;
б) ні.
15. Чи хотів би ти, щоб у школі було менше уроків з
основних предметів?
а) Так;
б) ні.
16. Чи подобається тобі виконувати складні завдання:
а) Разом з усім
класом;
б) одному?
17. Чи згадуєш ти вдома під час заняття іншою справою про те нове, що дізнався на уроках?
а) Так;
б) ні.
18. Чи вважаєш
ти, що підручники дуже товсті і їх краще зробити
тоншими?
а) Так;
б) ні.
19. Чи ти завжди
виконуєш те, про що просить тебе вчитель?
а) Так;
б) ні.
20. Чи ти користуєшся інколи тлумачними словниками (фразеологічним, етимологічним або словником іноземних слів), щоб уточнити якесь питання?
а) Так;
б) ні.
21. Чи ти часто розповідаєш батькам про те нове (цікаве), про що дізнаєшся на уроках?
а) Так;
б) ні.
22. Деякі учні вважають, що треба оцінювати навчальні досягнення тільки 8—12 балами, а інших оцінок не ставити. Чи ти
також так вважаєш?
а) Так;
б) ні.
23. Чи сниться тобі іноді те нове (цікаве), про що
ти нещодавно дізнався на уроках?
а) Так;
б) ні.
24. Якщо ти почав читати якусь книгу, чи ти обов'язково дочитаєш її до кінця?
а) Так;
б) ні.
25. Чи хотів би ти, щоб не задавали домашніх завдань?
а) Так;
б) ні.
26. Чи буває так, що тобі інколи набридає дізнаватися
про все нове й нове на уроках?
а) Так;
б) ні.
27. Чи важко було б тобі висидіти кілька уроків
з одного і того самого основного предмета
поспіль
(наприклад, зарубіжної літератури або математики)?
а) Так;
б) ні.
28. Чи вважаєш
ти, що дуже багато часу витрачаєш на
навчання?
а) Так;
б) ні.
29. Чи ти
коли-небудь користувався підказкою?
а) Так;
б) ні.
ЗО. Чи часто буває так, що тобі здається, що вчитель дуже довго не дає нового матеріалу на уроках?
а) Так;
б) ні.
31. Чи вважаєш ти, що треба
задавати:
а) Прості домашні завдання;
б) складні домашні завдання? 32. Чи тобі набридло б виконувати одне велике складне завдання два уроки поспіль?
а) Так;
б) ні.
33. Чи хотів
би ти брати участь у роботі якогось
предметного гуртка?
а) Так;
б) ні.
34. Чи ти
заздриш інколи тим учням, що вчаться краще
за тебе?
а) Так;
б) ні.
35. Чи не
здається тобі, що вчителі інколи помиляються
на уроках?
а) Так;
б) ні.
36. Чи хотів би ти замість навчання у школі займатися тільки спортом?
а) Так;
б) ні.
37. Чи не
здається тобі іноді, що ти міг би щось
винайти?
а) Так;
б) ні.
38. Чи ти переглядаєш у шкільних підручниках матеріал, який у школі ще не проходили?
а) Так;
б) ні.
39. Чи радієш ти своїм успіхам у
школі?
а) Так;
б) ні.
40. Чи читаєш
ти інколи книжки, у яких детальніше
розповідається про те саме, про що стисло
викладено у підручниках?
а) Так;
б) ні.
41. Чи доводилося тобі під час літніх канікул читати або переглядати підручники наступного класу?
а) Так;
6) ні.
42. Якби ти сам оцінював свої навчальні досягнення,
як ти гадаєш, якими у тебе були б оцінки?
а) Кращі;
б) гірші.
43. Тобі більше
подобається:
а) Коли ти отримуєш правильну відповідь, розв'язавши задачу;
б) сам процес
розв'язання задачі. 44. Ти завжди
уважно слухаєш усі пояснення вчителя на уроці?
а) Так;
б) ні.
45. Як ти вважаєш, чи треба сперечатися з учителем, якщо ти з ним не згодний?
а) Так;
б) ні.
46. Чи хотів би ти, щоб незавершений матеріал з математики або мови вчитель
продовжував пояснювати на наступному уроці замість уроку фізичної культури або замість якоїсь розваги?
а) Так;
б) ні.
47. Чи хотів би ти:
а) Краще виконати легку контрольну роботу і отримати високу оцінку;
б) почути пояснення нового
матеріалу? 48. Чи подобається тобі, якщо тебе рідко викликають
на уроках?
а) Так;
б) ні.
49. Чи ти завжди готовий на початку
занять?
а) Так;
б) ні.
50. Чи хотів
би ти, щоб час канікул був більшим?
а) Так;
б) ні.
51. Коли ти займаєшся на уроці цікавим навчальним
завданням, чи складно відвернути твою
увагу якоюсь іншою цікавою, але сторонньою
справою?
а) Так;
б) ні.
52. Чи обговорюєш ти іноді на заміні уроку з товаришами те нове, про що ти дізнався на уроках?
а) Так;
б) ні.
Додаток З
Психодіагностична карта пошуку обдарованих учнів
Школа
______________________________________________________________
Дата заповнення ________________
Код учня
|
Стать
|
Вік
|
Клас
|
Тест Равена
|
Пізнавальна активність
|
Мотивація навчання
|
Креативність (тест Девіса)
|
Оригінальність (фігурна форма тесту Торренса)
|
Індекс
обдарованості (5-0)
|
||||||||
Кількість балів
|
IQ
|
Нормативний діапазон
|
Кількість балів
|
Неправда
|
Нормативний діапазон
|
Кількість балів
|
Нормативний діапазон
|
Сирі бали
|
Т-шкала
|
Нормативний діапазон
|
|||||||
№
|
Провідний мотив
|
||||||||||||||||
1
|
|||||||||||||||||
2
|
|||||||||||||||||
3
|
|||||||||||||||||
4
|
|||||||||||||||||
5
|
|||||||||||||||||
6
|
|||||||||||||||||
7
|
|||||||||||||||||
8
|
|||||||||||||||||
9
|
|||||||||||||||||
10
|
|||||||||||||||||
11
|
|||||||||||||||||
12
|
|||||||||||||||||
13
|
|||||||||||||||||
14
|
|||||||||||||||||
15
|
|||||||||||||||||
16
|
|||||||||||||||||
17
|
|||||||||||||||||
18
|
|||||||||||||||||
19
|
|||||||||||||||||
20
|
|||||||||||||||||
21
|
|||||||||||||||||
22
|
|||||||||||||||||
23
|
|||||||||||||||||
24
|
|||||||||||||||||
25
|
|||||||||||||||||
26
|
Немає коментарів:
Дописати коментар